Soru:
Bir iş ilanına "bonus" video oyunu becerilerini koymak ayrımcı mıdır?
user95595
2018-12-11 23:21:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

İşverenim (küçük bir şirket) bir BT çalışanı işe alıyor. İş ilanını işe alan ve yazan kişi, SNES video oyunlarını sever ve bu süre zarfında büyümüştür.

BT görevlisine yönelik iş reklamında, kişinin beceri düzeyiyle ilgili cümleler içeren bir "bonus beceriler" bölümü vardır. belirli SNES video oyunları. Bu kişiye meydan okudum ve kolaylıkla yaş veya "inek" ayrımcılığı olarak yorumlanabileceğini söyledim (özellikle reklamın bir BT kişisi için olduğunu düşünerek). Bunun mizah eğlencesi / göz kırpması olduğunu söylüyorlar ve aşırı tepki veriyorum ama aynı zamanda paramız olsaydı işe alacakları kişiyi de söylediler (ve bu kişi bu "kültür" tanımına tam olarak uyuyor).

İş ilanının geri kalanı çok normal ve beklediğiniz gibi. Bu birkaç satırın başka türlü iyi yazılmış bir iş ilanını lekelediğini düşünüyorum.

Bunun gereksiz olduğunu ve ayrımcı olarak algılanabileceğini düşünmek yanlış mı?

Ofiste çalışan bir SNES var mı?
@StefanoPalazzo yoksa, başvuru sahibi SNES becerilerine sahip olduğunu nasıl kanıtlayabilir?
@DavidK, iş için gerekli olan belirli bir araç hakkında bilgisi olan insanları tercih etseydi, yine de makul olduğunu söyler miydin?
Belki de ayrımcı (yani özelliklere göre sıralama) ve ayrımcı (yani sıralamak için yasa dışı olan özelliklere göre sıralama: ırk, din, ...) uygulamalar arasında ayrım yapmalıyız.Reklam, ayrımcı olan WASPS'i arıyorsa, hobileri topluluk odaklı olan kişileri arıyorsa, bu sadece ayrımcıdır.SNES meselesi ayrımcı görünüyor ama ayrımcı değil.
SNES yetenekleri işle ilgili değilse, onu bir 'iş becerisi' olarak vurgulamak yerine, bunu bir çalışma ortamı bonusu olarak sunabilirsiniz;'SNES retro oyuncuları için çok uygun samimi atmosfer'.Bu şekilde insanlar bunun zorunlu olmadığını bilirler, bu tür şeylerden hoşlanırlarsa bu sadece bir artıdır.
Bu güzel yoruma bir şekilde katılıyorum, ancak daha basit hale getireceğim - eğer işin bir parçası değilse, reklama koymayın.İdeal adayın başvurmamaya karar verme riskini alırsınız çünkü SNES ile ilgilenmezler (her ne olursa olsun).
Dünyanın neresinde bulunuyorsunYasal durum büyük olasılıkla konuma bağlı olabilir.
@jwenting, sorunun makul olduğunu söyledi, bonus beceri gereksinimi değil.
Tam olarak neye karşı ayrımcılık yapacaklarını düşünüyorsunuz?Sanırım bir şey varsayıyor olabilirsiniz ve varsayımınızı sorunuzda açıkça belirtmiyorsunuz."Kolayca yaş veya" inek "ayrımcılığı olarak yorumlanabilir" ifadeniz net değil.
Başka hangi bonus beceriler listeleniyor?Bence "SNES oyun" ciddi olmayan tek oyunsa veya başkaları varsa, fark yaratır.
İşlerimden birinde müşterilerle belirli oyunlar (özellikle langırt) oynamak işin bir parçasıydı.Beceri gerekli değildi, ancak bir bonusdu.Şirketinizde durum bu mu?
On beş yanıtlar:
David K
2018-12-11 23:32:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bu ayrımcı mı? Hayır muhtemelen değil. İş ilanı vermek uygunsuz mu? Evet, kesinlikle.

İlk olarak, meslektaşınızın sadece lezzet için "bonus" bölümünü eklemek istediğini ve aslında işe alım konusunda karar vermek istemediğini varsayacağım SNES becerilerine dayalıdır, çünkü bunu yapmak sadece aptalca olur.

İkincisi, bir video oyunu testçisi tutmuyorsanız, video oyunu becerileriyle ilgili bir bölüme sahip olmak mantıklı değildir ve potansiyel adaylarınız. Reklama bakan çoğu insan, o bölümün ne kadar ciddi olduğunu anlamaya çalışmak için bir veya iki dakika harcayacaktır. Ve bunun ciddi olmadığını belirlerlerse, reklamın ciddi olması gerekmeyen başka kısımlarının olup olmadığını anlamaları gerekir. Bir adaydan gerçekten ne istediğinizi anlamayı zorlaştırıyor ve bu da işe alım görevlilerinin size kimi göndereceklerini bulmalarını zorlaştırıyor.

Üçüncüsü, profesyonelce görünmüyor. Bunu bir iş ilanında görürsem, şirketin bazı üniversite arkadaşları tarafından yapılmış bir başlangıç ​​olduğunu ve gerçekten bir maaş çekine güvenmek isteyeceğim bir yer olmadığını düşünürdüm. Ama belki de gerçekten rahat bir kültürünüz var ve bunu baştan ortaya koymak istersiniz. Bu yüzden pek çok olası müşteriyi ortadan kaldıracağınızı bilin.

İlk sorunuza geri dönersek, ayrımcılık konusunda endişelenmem. "İnek ayrımcılığı" diye bir şey yoktur ve her yaştan biri SNES oyunlarının hayranı olabileceğinden, bu yaş ayrımcılığı olarak nitelendirilmez.

Yorumlar uzun tartışmalar için değildir;bu konuşma [sohbete taşındı] (https://chat.stackexchange.com/rooms/87111/discussion-on-answer-by-david-k-is-it-discriminatory-to-put-bonus-video-oyunlar).
En azından Birleşik Krallık'ta, SNES becerilerini * koymanın yaş ayrımcılığı * olacağını düşünüyorum.Dolaylı ayrımcılıktır (korunan özelliklerle ilişkilendirilen özelliklerde ayrımcılık), ancak bu yine de yasadışıdır.(Bunun tüm Avrupa için geçerli olduğunu düşünüyorum, bicbw.)
CCTO
2018-12-12 03:38:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

İşe alma müdürünün bir kadın olduğunu varsayalım ve BT rolü için ideal adayın, hobi olarak iğne oyası kullanan biri olduğunu düşündüğünü açıkladı. Oh, ve karalama defteri. Oluşturmaya çalıştığı "kurumsal kültüre" uyacaktı. Ve bunları daha genç bir insan olarak kendisi yapmıştı ve bu kişinin olduğu kişiye ve sahip olduğu işyeri becerilerine büyük katkı sağladığını hissetti.

Ayrımcı mı? Bunları yapmış bir adamı işe almaktan mutlu olacağını garanti ediyor!

Ancak bu elbette ayrımcı. Kendi başına gerçek bir iş gerekliliği olmayan ancak cinsiyet, yaş veya kültürle ilişkili olan herhangi bir seçim kriteri sistematik olarak ayrımcıdır.

Öyleyse, Bir programcı, muhasebeci veya kamyon şoförü işe aldığınızda, üniversite futbolu oynayan birini eski bir amigo kızı tercih edebileceğinizden daha fazla istediğinizi söyleyemezsiniz.

Kurumsal kültür ayrımcılık için bir bahane olamaz . Şirket kültürü özünde ayrımcılık içeriyorsa - kadınlarla, farklı kültürlerden insanlarla veya farklı dinlerden insanlarla çalışamıyorsa bu bir ayrımcılık biçimi olabilir.

İşe alma müdürünüz bir iş yerini özel bir kulüp ile karıştırdı. Evde erkek mağarasında buluşan bir SNES topluluğu kurabilir, ancak bir işveren olarak kurallara göre oynaması gerekir. Şirketinizin işe alma sürecini incelemek için kendisine büyük bir iyilik yapması ve iyi bir İK danışmanının hizmetlerini elinde tutması gerekiyor.

Yorumlar uzun tartışmalar için değildir;bu konuşma [sohbete taşındı] (https://chat.stackexchange.com/rooms/87017/discussion-on-answer-by-ccto-is-it-discriminatory-to-put-bonus-video-game-skil).
OP, açıkça bir 'bonus' bölümünde listelendiğini ve açıkça bir şaka olduğunu belirtti.Bu varsayımsal kadın benzer bir bonus bölümüne 'iğne ucu' koymuş olsaydı, o zaman bu ayrımcılık değil, şaka da olurdu.Ben, neredeyse on yıldır bir iğneye bile dokunmamış olsaydım, iş tanımının geri kalanı uygun görünseydi, mutlu bir şekilde başvururdum.(Ayrıca, farazi kadının dikişle ilişkilendirilmesini ironik buluyorum. Neden dikiş soran bir erkek ya da video oyunları soran bir kadın olmasın?)
Bazı insanların şakanın apaçık olduğunu düşünmesi sorunun bir parçası.Bazı insanlar bunu apaçık bir şaka olarak GÖRMEZ.Bazı insanlar bunun olgunlaşmamış ve amatörce olduğunu düşünecekler.Bazı insanlar bunun ne anlama geldiğine dair hiçbir fikre sahip olmayacak.Bazı insanlar bunun tamamen ciddi olduğunu düşünecek.Esprili ve hafif yürekli yorumlar, şirket kültürünün tanımında iyidir, ancak iş tanımında yeri yoktur.
@barbecue Belki de tarif ettiğiniz türden insanlar, tam olarak işe alım süreçlerinde işlemden kaçınmak istedikleri türden insanlardır ... şakayı kabul edemezseniz, çok ciddisiniz ve (muhtemelen) istemezdimseninle çalışmak;şakayı göremiyorsan, o zaman potansiyel olarak bir salaksın ve ben de (muhtemelen) seninle çalışmak istemem.Ayrıca, ayrımcılık olsa bile, bu belirli kriterlere göre ayrımcılık yapmak yasadışı bir kriter değil, ama yaptıkları bu değil, bu yüzden tartışmalı bir nokta.(Ve "sen" derken, özellikle _seni kastetmiyorum; bu geneldir.)
@code_dredd Yani SNES oyunlarına aşina olmayan biri aptal mı?Güzel.
@barbecue Önceki nedenimi bilmiyorum.Önceki yorumuma verdiğiniz cevabın, asıl noktanın tamamen yanlış bir şekilde tanımlandığını belirten yorum, işaretlendi ve kaldırıldı, ancak cevabınızın yapılan asıl noktayı tamamen gözden kaçırdığına dikkat edilmelidir.Ek olarak, yorumları kaldıran modlar, bu gerçeğe dikkat çekmenin bir tür "sorun" veya bir yorumun silinmesini gerçekten gerektirecek herhangi bir şey olmadığını ve görülmemesi gerektiğini fark ederse memnun olurum.Önemsiz ve (muhtemelen) aşırı moderatörlü olarak karşımıza çıkıyor.
@code_dredd Bana "potansiyel olarak bir moron" dedin.Kendi sözlerin.Hala oradalar, onları tekrar okudum.Belirli bir eski oyun türü hakkında şaka "anlamayan" birinin zeka için bir tür tahmin aracı olduğuna dair teoriniz oldukça küçük bir IMO'dur.Dünyada hiç SNES görmemiş milyarlarca insan var, hepsi potansiyel olarak moronlar mı?Çocukken belirli bir oyun konsoluna sahip olduğun için benden daha akıllı değilsin.Cevabım asıl noktayı kaçırmadı.Bunun olduğunu düşünmeniz benim açımdan kanıtlıyor.Herkes dünyayı senin gibi görmez.
@barbecue _ "Bana" ... bir salak dedin. "_ (1) Sana hiçbir şey demedim; aslında bu konuda da çok açık davrandım ama sen bunu görmezden geliyorsun._hâlâ, yaptığım _ gerçek_ noktayı kaçırıyorlar ve sadece saman adam iddialarında bulunuyorsunuz. Eğer kendi saman adamlarınızı değiştirip bu noktayı bu kadar muhteşem bir şekilde kaçırmak yerine, gerçekte ne söylediğimi göremiyor ya da görmek istemiyorsanız, beni bağışlayın. (3) Silinen yorum, bana verdiğiniz ilk cevabımdı, ki bu kesinlikle orada değil Son olarak, burada kanıtladığınız tek şey okuduğunu anlama eksikliğinizdir; bu sizinle ilgili değil.
DigitalBlade969
2018-12-12 00:20:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ayrımcılık yok.
Evet, aşırı tepki veriyorsunuz.

... ve çok önemli bir koruma mekanizmasını sıradan saçmalıklarla azaltıyorsunuz !

Aslında işverenler, çalışanlarının uygun niteliklerini ve kişiliklerini istedikleri ve şirketlerine uygun gördükleri şekilde seçmekte özgürdür.

Ayrımcılık ırk, cinsiyet, din, yaş vb. nedeniyle reddetme

Ülkenizdeki ayrımcılık karşıtı yasaları inceleyin, listede video oyunları bulamazsınız ...

Yine de aynı fikirdeyim, bunu dahil etmek en akıllıca karar değil.
İş için bile gerekli değil, sadece işe alan kişinin birlikte takılmayı düşündüğü gibi biri için. Bununla birlikte, bunun, yine de yapılması uygun olan belirli bir şirket ortamı oluşturmak olduğu tartışılabilir.

DÜZENLEME:
Post çağını göremiyorum ayrımcı.

A) SNES zamanlarında büyümek sadece bir BONUS'tur
B) güçlü > örneğin, X yıllık deneyime sahip kıdemli bir sıfatla birini işe almak, dolayısıyla belirli bir yaş grubunu (genç) dışlamak tamamen yasaldır ve ayrımcılık değildir.

Yaş ayrımcılığı genç ve yaşlı bir kişi iş tanımı kriterlerine uyuyorsa ve genç kişiyi işe alıyorsa, "çünkü genç" .



Daha fazla ayrıntı için lütfen aşağıdaki ABD yasalarını kontrol edin: https://www.dol.gov/general/topic/discrimination/agedisc

Bağlantıyı sağladığı için Richard U'ya çok teşekkürler!

§623. Yaş ayrımcılığının yasaklanması
(a) İşveren uygulamaları
Bir işverenin başarısız olması veya işe almayı reddetmesi [...] herhangi bir kişiyi [...] bu bireyin yaşı nedeniyle;

(f) Yasal uygulamalar; bir mesleki yeterlilik yaşı; diğer makul faktörler; yabancı işyeri kanunları;
kıdem sistemi; çalışan fayda planları; haklı bir sebeple işten çıkarma veya disiplin
[...] -

(1) başka türlü yasaklanmış herhangi bir eylemde bulunmak [...] yaşın makul bir mesleki yeterlilik olması durumunda makul ölçüde gerekli olduğunda normal işleyişe [...] veya farklılaşmanın yaş [...] dışındaki makul faktörlere dayandığı veya bu tür uygulamaların yabancı bir ülkedeki bir işyerinde çalışan bir çalışanı içerdiği ve uygunluğun [...] [...] bu tür bir işyerinin bulunduğu ülkenin yasalarını ihlal etmek;

Unutmayın, diğer ülkelerin farklı yasaları olacaktır ...

Yorumlar uzun tartışmalar için değildir;bu konuşma [sohbete taşındı] (https://chat.stackexchange.com/rooms/87016/discussion-on-answer-by-digitalblade969-is-it-discriminatory-to-put-bonus-vide).
Elbette kanunlarda "Video Oyunları" yok.Tıpkı kanunlarda "Boğulma", "Toplu seks", "1,65 m'den küçük" veya "PHP'den hoşlanmama" olmadığı gibi.En azından Almanya'da, yasalar genel olarak oldukça soyut ve genel tutulur.
@phresnel iyi, etkilenebilir gençlerde şiddete neden olan video oyunları hakkında konuşmalarla, er ya da geç yasalara video oyunlarını dahil edebilirler ... sadece ayrımcılık karşıtı yasalarda değil ... soyut 8D'de bile
@phresnel, ve tesadüfi olmayabilir ve "1.65m'den uzun", "PHP becerilerine sahip" veya "Gangbang için açık" kişileri işe almak / seçmek yasaldır.Kuşkusuz bazı garip pozisyonlar için, ama yine de.
"Yaş ayrımcılığı, genç ve yaşlı bir kişinin iş tanımı kriterlerine uyması ve" genç olduğu için "genci işe almasıdır."Bilginize, bu açık bir ayrımcılık olsa da, belirli bir kategoriden daha fazla adayı, işlerini yapma yetenekleri üzerinde etkisi olmayan nedenlerle reddederseniz ...tanım, iş uygunluğuna rağmen belirli bir kategoride daha az başvurana neden olur.Yasaya yazılanlar var ve sonra bu yasayla ilgili içtihat var: Yasayı böyle safça okuyamazsınız.
@taswyn BU NEDEN GÜZEL ŞEYLERE SAHİP OLAMAZIZ! Bu yasalar ÖNYARGISI engellemek için yapılmıştır.Bunları yorumlama riffini sürükleyerek suistimal etmek, zaman zaman toplumdaki belirli iklimler sayesinde geçebilir, ancak bu yasalarla alay etme pahasına, sonunda onları yok eder. Yasa, BFOQ btw dışında "makul faktörlere" izin verir.Mesele budur, yoruma açıktır (kasıtlı olarak) Bu yorum, önyargının yerinde olup olmadığını belirlemek için çeşitli derecelerde öznellik sağlar, ancak ne yazık ki başka amaçları da hükümlere davet eder.
@DigitalBlade969 Bir kişinin "iyi şeyinin" kolayca korunan bir sınıfta veya daha genel olarak ayrımcı olduğu ortaya çıkan şeyleri içerdiğine işaret ediyorum.Başvuru sahiplerinde gereksiz yere kendi kendine önyargı etkisi yaratabilecek şeylerle bir listeyi renklendirmeden çalışma ortamı hakkında eğlenceli bir şekilde iletişim kurmak mümkündür."Yorumsal riff raff" getirmemek, basitçe kodlanmış dil ve ayrımcılık yapmak için diğer şeylerle meşgul olabileceğiniz anlamına gelir.BFOQ olmayanlara ** ayrımcı sonuçlara yol açmadığında ** izin verilir, ancak gereksiz "bonus niteliklerinden" daha iyi yollar vardır
@taswyn "korumalı sınıf" zihniyeti tam olarak problemdir ve bu tartışmalar neden IDEOLOJİLERİN bir fosseptikidir!EŞİT MUAMELE / FIRSAT İNSANI korumak anlamına gelir.Özellikler (ırk, cinsiyet, cinsellik vb.) Nedeniyle önyargı ve farklı muameleden korunmayan, siyah tenli, SNES'te beceriksiz, mavi şapkalı veya insanların aklına ne gelirseÖrneğin azınlıkların korunması, bir azınlığın "ÖZEL İHTİYAÇLAR GRUBU" olarak sınıflandırılmasıyla değil, TÜMÜNE EŞİT MUAMELEDE otomatik olarak yansıtılır. Aynı şeyi çok farklı şekillerde istiyoruz!
SNES oyunlarının keyfini çıkarmak, SNES Mini ve Nintendo Sanal Konsolunun mevcut olduğu ve bugün SNES oyunlarını satın alabileceğiniz ve bunları öykünme yoluyla oynayabileceğiniz bir dünyada çağ meselesi bile değil.
@520 de yok çünkü SNES çıktığında birçok yetişkin satın aldı, sadece çocuklar değil.
Joe Strazzere
2018-12-11 23:35:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bunun gereksiz olduğunu ve ayrımcı olarak algılanabileceğini düşünürken yanılıyor muyum?

Her şey ayrımcı olarak algılanabilir . Ancak, yalnızca bir dava, bunun ayrımcı olup olmadığını belirleyebilir ve bunun gerçekleşmesi olası değildir.

Tamamen gereksizdir. IMHO, yardım için reklam vermenin akıllıca bir yolu değil.

Yaşlıları başvurmaktan caydırmak için tasarlanmış reklamlar ayrımcı olarak değerlendirilebileceğinden makul bir endişeniz olduğu açık: https: // www .bizfilings.com / toolkit / research-topics / office-hr / case-Studies-of-of-age-discrimination-in-job-ads

Ancak pratikte konuşursak, hiç bu kadar uzağa git. Endişelenmeyin.

Bu kişinin patronu değilseniz veya işe alma müdürü değilseniz, yapabileceğiniz pek bir şey yoktur. Dışarıda bir sürü aptal iş ilanı var. Belki birkaç röportajdan sonra, reklamın doğru adayı çekmediğini anlayacaklar. Belki değil. Bu reklamdan pekala bir "kişilik" çıkarabilirler. Umarım iyi bir işçi de alırsınız.

Teşekkürler.Bu kişiyi "kişilik" aramaya tamamen hazır olduğu için onu dışlamaya nasıl ikna edebilirim?
@user95595 yapmalarına izin verin.Ciddi bir iş arayan kimse başvurmayacaktır.Bu kişi, insanlarla röportaj yapmakla zamanını boşa harcayabilir.Ondan sonra belki ışığı görecekler
@user95595 Dikkatlice ilerleyin.Bu kişiyle zaten konuştunuz ve sizi görmezden geldiler, bu da onu durduracak pozisyona sahip olmadığınızı (ve henüz başının üstüne çıkmadığınızı) gösterir.Seni etkilemeyen bir şey yüzünden neden bu kişiye düşman olma riskini alıyorsun?Genel olarak ufak tefek sorunlar (iyi bir görünüm değil) üzerinden sorun çıkarmaya çalıştığınız veya bu kişinin oluşturmaya çalıştığı bu "bonus beceriler" bölümüyle "takım dinamiğine" zarar vermeye çalıştığınız görülebilir.* birisi * tarafından onaylanmış olmalı.Bu kötü bir fikirse, bırakın onlar ve şirket kendileri bulsun.
@SaggingRufus Evet, tek bir programcı asla NES'ten bahseden bir pozisyon için başvurmaz.Yani akşamları ikramiye olarak masa tenisi veya D & D'den bahsederek ne olacak?Elbette muhtemelen birkaç kişiyi rahatsız edecek, birkaç kişi daha fazla ilgi gösterecek ve çoğu kimse bunu gözden geçirdikleri önemsiz bir not olarak alacaktır.
@Voo Hiçbir programcının yapmayacağını söylemedim.Ben bazı SNES oyunlarını hızlandıran bir programcıyım.Böyle bir afişe asla başvurmam.Profesyonel bir yerde çalışmayı tercih ederim
@Sagging Aslında tam olarak bunu söylediniz."** Ciddi bir iş arayan ** hiç kimse başvurmayacaktır".Ve tabii ki, bazı insanlar daha gayri resmi bir ortamdan hoşlanmayacak, böyle bir iş ilanı geçerlidir.Ve bu gayet iyi - bu dünyanın IBM'lerinin de başvuru sahiplerine ihtiyacı var.
"[Bunun ayrımcılık olduğu konusunda endişelenmek makul,] ancak pratik olarak konuşursak, bu kadar ileri gitme olasılığı çok düşük. Endişelenmemeye çalışın" Bu şirket için kötü bir tavsiye, ancak umursamayan biri için makul bir tavsiyeşirkettir ve işe alım uygulamalarından sorumlu değildir.EEOC'ye yapılan bir şikayette bulunmak nispeten kolaydır ve hiçbir maliyeti yoktur.İş ilanınızı gören herkes şikayette bulunabilir.
@Nic Bu kadar küçümseyici olmak yerine seçtiğiniz bir eşanlamlılar sözlüğü seçerseniz, ciddi ifadesinin gerçek ile eşanlamlı olarak da kullanılabileceğini göreceksiniz."Ciddi işleri" geçici iş türleriyle karşılaştırmak oldukça yaygındır.Ama ben de senin gibi, kelimenin yalnızca belirli bir anlamını düşündüm.Sizin yorumunuzla devam edersek, cümle çok daha iyi huyludur, doğru.
@Voo Son cümlenin önüne "Ayrıca" koymamı tercih eder miydiniz?İkisi ayrı noktalardı.
De Novo
2018-12-12 23:50:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bu yanıt, bazı alakalı verileri ve kanunla ilgili daha fazla ayrıntıyı tartışarak CCTO'nun yanıtını genişletir.

Retro oyuncular için bir tercihin reklamını yapmak ayrımcı mıdır

Retro oyun deneyimine veya aşinalığına sahip olmamak korumalı bir sınıf değildir, ancak çok iyi korunan bir sınıfla ilişkilendirilebilir. İşe alma veya terfi ile ilgili bir eylem, korunan bir sınıfa karşı ayrımcılık etkisine sahipse, kasıtlı olsun veya olmasın, bu farklı etki ayrımcılığı olarak kabul edilir. Bu, hemfikir olduğunuz bir şey olmayabilir, ancak ABD'deki içtihat hukukunda iyice yerleşmiştir (önceki bağlantıya bakın).

SNES kullanıcılarının demografisi hakkında iyi verilerim yok, ancak Nintendo, Nintendo switch kullanıcılarının demografisi veya daha spesifik olarak, Nintendo switch satın alınan kişilerin cinsiyeti ve yaşı hakkında veriler yayınladı. % 86 erkek ve% 97 45 yaşın altındadır. Yaşlılık korumalı bir sınıftır ve cinsiyet korumalı bir sınıftır. Her iki durumda da demografik farklılıklar, bir politika veya tarama aracının farklı bir etkiye sahip olup olmadığını belirlemek için kullanılan 4 / 5'inci standardı karşılar.

SNES'in demografik özelliklerinin yeterince farklı olması, SNES oyuncuları için işe alım tercihi yayınlamanın 4 / 5'inci standardı karşılamayacağı bir durum olabilir. Bu verilere sahipseniz, açıkta olabilirsiniz. İyi bir avukat, "meşru bir ticari menfaat" argümanıyla farklı bir etki iddiasına karşı savunma yapabilir. Tüm söylenenler buna karşı başarılı bir şekilde savunma yapmak için iyi bir avukata ihtiyacınız varsa neden bunu gönderinize eklemek isteyesiniz? Görünüşe göre gönderiyi yazan kişi hangi konuda korumacı hissediyor? yazmış, kişisel tarzını ve mizahını gönderiye dahil edebilmekten hoşlanır ve eleştiriye duyarlıdır. Bu, şirketinizi istihdamda ayrımcılık eylemi riskine sokmak için iyi bir neden değil.

+1 Bu, [CCTO'nun cevabını] (https://workplace.stackexchange.com/a/124504/88516) çok güzel tamamlayan çok iyi ve alakalı bir cevap.
Bu iyi bir cevap çünkü gerçek "farklı etki" yasasını gündeme getiriyor.Ancak, yasayı açıklayan bağlantıyı okuduktan sonra: kutsal moly bu yasalar kötüdür.Çok çok kötü.Kelimenin tam anlamıyla, ilgili becerilere dayalı olarak seçmenin ayrımcı olarak görüldüğü (ve öyle olduğuna karar verildiği) bir örneği gösterir, çünkü bu beceriler eşit olarak dağıtılmaz.Sadece bu da değil, 4/5 yönteminin kullanımı keyfidir.Gerçek becerinin eşit olmayan bir şekilde dağıtılmasını engelleyen hiçbir şey yoktur, aslında becerinin dağılımı bundan çok daha düzensiz olabilir.İyi Amerika'da yaşamıyorum.
@Eff, bazı yargıların sorular sorduğuna ve 4 / 5'in standardının keyfi olduğuna katılıyorum, unutmayın ki bu, sadece yetenekli ve beceriksiz arasında bir dağılım değil, korunan bir sınıf ile korumasız bir sınıf arasında bir fark olmasını gerektirir.Ve sadece meşru ve yasal bir ticari çıkar olduğunu başarılı bir şekilde iddia edemezseniz geçerlidir.
@Eff Ölçtüğünüzü düşündüğünüz iş becerisi, örneğin ırk veya cinsiyete göre eşit olmayan bir şekilde dağıtılırsa, ölçtüğünü düşündüğünüz şeyi ölçtüğünden emin olmak için ÇOK yakından incelemelisiniz.
Bence Birleşik Krallık ve ABD yasalarının Birleşik Krallık'ta @Eff,'yi birbirinden ayırdığı yer burasıdır, dolaylı ayrımcılığın tetikleme için keyfi bir eşiği yoktur.
@MarkBooth anladığım kadarıyla ABD'de de ayrımcılık olarak görülmez.İşle ilgili bir beceri gerektirmenin meşru, yasal bir ticari çıkarı vardır ve genç yaş, korumalı bir sınıf değildir.
Yeterince adil @DeNovo, yorum düzenlendi.Birleşik Krallık'ta "yaş", belirli bir yaş aralığı değil, korunan bir özelliktir.Bir politika herhangi bir yaş aralığına (genç, yaşlı, orta yaşlı) karşı ayrımcılığa neden olursa, bir iddia geçerli olabilir.
@DeNovo Evet, becerilerin (veya davranışların vb.) Irk veya cinsiyete göre kolayca 80/20 kadar düzensiz olabileceğini öne sürüyorum.Aslında, bundan çok daha orantısız olabilirler.Ve ölçümde bazı yanlış ölçüm / önyargılardan bahsetmiyorum, gerçek farklılıklardan bahsediyorum.Bağlantınız, seçim için haklı bir kriter kullandıklarını ancak yine de suçlu olarak değerlendirildiklerini * hissettiğim bir örnek veriyor.Dolayısıyla, "meşru" bir nedeniniz varsa sorun olmadığı iddiası, bence * meşru olduğunu * düşündüğüm şeyler, görünüşe göre öyle değilken biraz boş.Bu nedenle, duygularımı bu özel kanuna karşı gerçekten ısıtmıyor.
Anladığım kadarıyla, ABD'de istihdam prosedüründe IQ testlerinin kullanılmasını yasaklayan yasa bu mu?
Mark Booth
2018-12-12 16:56:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Birleşik Krallık'ta yaş, korunan bir özelliktir ve Dolaylı ayrımcılık herkes için aynı şekilde geçerli olan bir politika, uygulama veya kuralı içerir ancak , politikayı, uygulamayı veya kuralı uygulayan kişi bunun için yeterince iyi bir neden olduğunu gösteremediğinde korunan özelliği paylaşan kişileri dezavantajlı konuma getirir. p>

Dolayısıyla, bu durumda, iş ilanı, işe alan kişinin işle ilgisi olmayan, ancak büyük olasılıkla dolaylı olarak daha genç veya daha büyük kişileri dışlayacak belirli bir beceriye sahip birini tercih ettiğini açıkça ortaya koyuyor. Belirli bir yaş aralığı.

Bu nedenle, Birleşik Krallık'ta bunun ayrımcı olarak kabul edilebileceğine dair bir argüman olacaktır ve kiracıya kesinlikle İK'dan tavsiye almasını veya hatta ilerlemeden önce yasal tavsiye almasını öneririm. .

En azından, bu tür şeylerin başvuru havuzunu azaltması muhtemeldir. İstediğiniz bu olabilir, ancak sürüyü inceltmenin şirketinizi ayrımcılık suçlamasına açmayacak birçok yolu vardır.

Geoffrey Brent
2018-12-12 06:40:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

BT personeline yönelik iş ilanında, kişinin belirli SNES video oyunlarıyla ilgili beceri düzeyiyle ilgili cümleler içeren "bonus beceriler" için bir bölüm bulunur. Bu kişiye meydan okudum ve kolaylıkla yaş veya "inek" ayrımcılığı olarak yorumlanabileceğini söyledim (özellikle reklamın bir BT çalışanı için olduğunu düşünürsek).

Buradaki diğer pek çok cevaba katılmıyorum - bence burada olası bir ayrımcılık sorunu var .

Avustralya yasaları bir dolaylı ayrımcılık kavramı:

Dolaylı ayrımcılık, herkes için aynı olan ancak belirli bir şeyi paylaşan insanlar üzerinde haksız bir etkiye sahip olan mantıksız bir kural veya politika olduğunda ortaya çıkar. öznitelik. ... Örnek: Bir kamu binasına girmenin tek yolu, tekerlekli sandalye kullanan engelli insanlar binaya giremeyeceği için bir dizi merdivenle giriliyorsa, dolaylı engellilik ayrımcılığı olabilir.

İngiltere ve ABD dahil diğer ülkelerin de benzer yasalara sahip olduğunu anlıyorum.

İnsanların belirli video oyunlarını oynamasını zorlaştıran veya imkansız kılan birçok fiziksel ve / veya nörolojik durum vardır. Şirketiniz SNES becerilerine yönelik bu tercih konusunda ciddiyse, çoğu yerde korunan bir özellik olan engellilik temelinde dolaylı ayrımcılığın bir ders kitabı örneği gibi görünüyor. (Dolaylı yaş ayrımcılığı olarak da tartışılabilir, ancak bu daha zayıftır.)

Birisi bununla ilgili bir sorun çıkarmayı seçerse, mahkemeleri bunun ciddi bir amaç olmadığına ikna etmeniz gerekir ve aslında seçim sürecinde uygulanmadı. Bu zor olabilir, özellikle de SNES'te sihirbaz becerilerine sahip biriyle giderseniz.

Doğru - bu, "bonus" becerileri için bu bölüm dışında * tüm * reklam normal olduğundan ilk etapta eklemenin aptalca olduğunu kanıtlıyor.Benzer "dolaylı" gereklilik yasaları olan Kanada'dayım.
Evet, ancak bu durumda, bu bir ** gereklilik ** değil ** bir ** ikramiye **, yani sahip olmasanız bile, yine de işi alabilirsiniz.
Öyleyse bu mantığa göre herhangi biri "Bonus: Biz gündüz bakımı sağlıyoruz" kelimesini kısır veya çocuk sahibi olmak istemeyen kişilere ayrımcılık mı getiriyor?
Çok güzel bir cevap ve dolaylı ayrımcılık hakkında çok iyi bir nokta.@toto * bir gereklilik * olarak listelenmemiş olsa bile, yine de belirli bir kategorideki kişileri başvurmaktan caydırabilir ve bu yine de ayrımcı olabilir.Sizi DeNovo'nun [mükemmel cevabı] 'na (https://workplace.stackexchange.com/a/124586/88516) yönlendiriyorum.
@toto'nin dolaylı ayrımcılık oluşturması için bir * gereklilik * olması gerekmez.Engellilerin işi almasını (başkalarını tercih ederek) zorlaştırırsa, bu yine de geçerlidir.Görüyorum ki "gereklilik" yazdım, o dili değiştireceğim.
@Voo Günlük bakım sunmak, korumalı kategorilerdeki insanlara * zarar vermediğinden * çok şüpheliyim.Avustralya hukuku, "davanın koşullarına göre kural veya politikanın makul olduğu" durumlar için de muafiyete sahiptir;Çocuk bakımının "makul" olduğunu iddia etmek SNES becerilerinden çok daha kolaydır.
@Geoffrey İş yerindeki bazı kişilerin NES oyunlarından hoşlandığını söyleyerek kim zarar görür?Ya da gerçekten sadece büyük NES becerisine sahip kişileri işe alacakları fikri mi?(Bunu nasıl bile yapacaklardı - bir televizyon açtılar ve her adayı bir oyuna davet edeceklerdi?).Şu anki işime başvururken bazı insanlarla konuşuyordum ve bazılarının birlikte tenis oynadıklarını söylediler - Sanırım buradaki bazılarına tenis dışı bir oyuncu olarak göre, başvuru sürecinden hemen çekilmeliydim?
@Voo Kimse sadece "iş yerindeki bazı kişilerin NES oyunlarından hoşlandığından bahsederek" zarar görmez, ancak bu onu bir iş ilanında "bonus beceri" olarak listelemekle aynı şey değildir.Tenis becerilerini arzu edilen olarak listelemek için başvurduğunuz iş mi?
@Voo Bonus gereksinimi ile bonus tazminatı arasında büyük bir fark vardır.Biri işi almak için bir gereklilik olarak öneriliyor, diğeri ise işin alınmasından yararlanabileceğiniz veya yararlanamayacağınız bir fayda.Bu, anneliği kapsayacak bir plan önermenin sadece kadınları işe almaya benzediğini söylemek gibidir.
gnasher729
2018-12-12 01:48:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oldukça açık bir şekilde ayrımcılık. Ayrıca açıkça yasa dışı bir ayrımcılık değildir. Üçüncü olarak, bazı iyi adayları kaybediyor olacaksınız.

Bu oyunları oynayarak büyümemiş bir adayı reddedebilirsiniz (ancak bu süre zarfında büyümeyi reddeden adayları kabul etmeye istekli olabilirsiniz) bu oyunları oynamak). Ve her yaştan aday, reklamınızın oldukça çocukça olduğunu düşünecek ve sizi görmezden gelecektir.

Cevabınız benim için bir şey tıkladı."Ayrımcılık" dediğimde, kelimeyi yanlış kullandığımı (ya da nitelemediğimi) düşünüyorum.Gönderinin _ kapsayıcı olmaktan ziyade _ münhasır_ olduğunu ve ille de bir _ilegality_ anlamına gelmediğini hissediyordum.Basitçe söylemek gerekirse, adil değil "sevdiğimiz şeyleri beğenmenin sadece bir bonusu" demenin yolundan çıktığını hissettim.
@user95595 ayrıcalıklı olmak istersiniz.Özellikle, şirket veya ekip kültürüne uymayan herkesi dışlamak istersiniz.
@RichardU "kültür langırt masası değildir" ya da benim durumumda video oyunları ...
@user95595 evet, öyle ve sandığınızdan çok daha fazlası.
Ayrıca bunun komik bir iş tanımı olduğunu düşünen ve bunu kulağa hoş gelen bir çalışma ortamı olarak algılayan harika bir aday da edinebilirsiniz.Her iki yöne de gider.
Elbette kültüre uymayan birini dışlamak istersiniz.Yüz yüze görüşmenin amacının yarısı budur._ Ayrımcılık her zaman kötü değildir._ Amaç, şirketinize katılmak için iyi bir yer bulmaktır.İş tanımına uyan kağıt becerilerine sahip dünyadaki herkesin kuruluşunuzda işe yarayacağını varsaymak saflıktır.
@LightnessRacesinOrbit onu parkın dışına attın.Çok güzel bir yorum.
"Aynı zamanda gayet açık bir şekilde yasadışı ayrımcılık da değildir."- Bazı cevaplar bunun neden ABD ve Avrupa'da (en azından) doğru olmadığını açıkladı.Dolaylı ayrımcılık konusunda "açıkça yasal" hiçbir şey yoktur.
Old_Lamplighter
2018-12-12 01:15:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hayır, bu ayrımcılık değildir ve bir iş ilanına giden bir suçlu biniciden başka bir şey olmadığı konusunda biriyle yüzleşmek pek iyi karşılanmayacaktır.

Fiilen acı çekmiş engelli biri olarak ayrımcılık, işyerindeki gerçek bir sorunun bu kadar önemsizleştirilmesini oldukça rahatsız edici buluyorum. Eğer şirketinizde olsaydım, insanlardan o noktadan itibaren şirketteki geleceğinizin ne olacağını ciddi bir şekilde yeniden düşünmelerini ve İK'nın sizi potansiyel bir sorun çıkaran olarak işaretlemesini isterdim.

Bunu size azarlamak için söylüyorum, ancak aşırı tepkinin bir tepkiyi tetikleyerek SİZİN kariyerinize ne kadar zarar verebileceğini göstermek için.

Şu anda, her gün haberlerde aşırı tepki olarak bir şey yapan birinin bir şeylerle ilgili makaleler var. Başkalarının yanı sıra baston şekerleri yasaklamak için disiplinli olan müdür akla geliyor. Ayrımcılık suçlaması birinin kariyerini mahvedebilir ve bu nedenle, sahte bir kişinin geri dönüşü de benzer bir etkiye sahip olabilir.

Kısacası, emin olmadığınız sürece ayrımcılık konusunda asla biriyle yüzleşmeyin ve siz kanıt aldı, yoksa senin için kötü bitebilir.

Buna göre:

1967 İstihdamda Yaş Ayrımcılığı Yasası (ADEA), bazı başvuru sahiplerini ve çalışanları 40 yıl boyunca korur işe alma, terfi, işten çıkarma, tazminat veya istihdam şartları, koşulları veya ayrıcalıklarında yaşa dayalı ayrımcılığa karşı yaş ve üstü. ADEA, Eşit İstihdam Fırsatı Komisyonu (EEOC) tarafından uygulanmaktadır.

Yani hayır, hiçbir yasal tanım gereği yaş ayrımcılığı değil.

Referans için:

https://www.bizfilings.com/toolkit/research-topics/office-hr/case-studies-of-age-discrimination-in-job-ads

Bu bağlantıyı sağladığı için Joe Strazzere'ye teşekkürler.

Yorumlar uzun tartışmalar için değildir;bu konuşma [sohbete taşındı] (https://chat.stackexchange.com/rooms/87015/discussion-on-answer-by-richard-u-is-it-discriminatory-to-put-bonus-video-oyun).
Mike Ounsworth
2018-12-13 00:19:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Geçen haftaki Better Allies haber bülteninde tam olarak bu konuya ayrılmış bir bölüm vardı:

4 İşe alırken daha geniş bir ağ elde edin

Kadınların yalnızca iş için listelenen niteliklerin yüzde 100'ünü karşıladıklarına inandıklarında bir terfi için başvurduklarını, erkeklerin ise yüzde 60'ını karşılayabileceklerini düşündüklerinde başvurduklarını ortaya çıkaran, artık ünlü bir Hewlett-Packard araştırmasını duymuşsunuzdur. iş gereksinimleri. Ve HP'nin bulguları başka araştırmalarla da doğrulandı.

Yani, Java ile yalnızca iki yıllık deneyime sahip güçlü bir aday gelirse, iş ilanınız üç ila beş yıla ihtiyacınız olduğunu söylese bile onları işe alır mıydınız? ? Cevabınız evet ise, gerekli yıl sayısını hiç listelememelisiniz. Benzer şekilde, bu deneyime gerçekten ihtiyaç duymadığınız sürece "güzel" ve "tercih edilen" gereksinimleri kesin (bu durumda, bunları "tam" gereksinimler olarak belirtin).

Diğer yanıtlar da içeri giriyor Bunun ayrımcılık oluşturup oluşturmadığına dair tartışma, bu yüzden oraya gitmeyeceğim. Bu makalenin, "sahip olmak güzel" gereksinimleri, özellikle de kültürel temelli "şakalar" dahil olmak üzere, yalnızca tek bir amaca hizmet edeceği şeklindeki imasını tekrar edeceğim: aksi takdirde tam nitelikli adaylara neden olarak aday havuzunuzu zayıflatmak başvuru konusunda tereddüt etmeyin.

Ertai87
2018-12-11 23:31:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

1) "Bonus" nitelikleri tam da bu, "bonus" dur. Bu niteliklere sahipseniz, daha iyi bir aday olarak görülüyorsunuz. "Bir Java geliştiricisi istiyoruz, Angular'ı da biliyorsanız bonus istiyoruz" gibi.

2) SNES oyunlarına aşina olmamak, COBOL veya FORTRAN veya BASIC'e aşina olmamaktan daha fazla yaş ayrımcılığı değildir. SNES'i JD'de COBOL ile değiştirin ve hala ayrımcılık yapıp yapmadığına bakın. Değilse, o zaman ayrımcı değildir ("Bunun için dava edilebilir miyim" anlamında, ancak başka şekillerde ayrımcı olabilir). IANAL ama bunu söylerken kendime yeterince güveniyorum.

3) JD'ye sahip olmak uygun olmayabilir, çünkü bu şirkete biraz amatörce hissettiriyor. Mesela, "Bu şirket için çalışıyorsam, maaşım Mortal Kombat'ta ne kadar iyi olduğuma bağlı olarak sınırlandırılacak mı?" Eğer böyle bir konuşma tuhaf hissetmeden kolaylıkla gündeme getirilebilirse, röportajda ortaya çıkacak bir şey olabilir.

tl; dr: Gereksiz olduğunu düşünmekte haksız değilsin. Makul bir başvuru sahibi tarafından ayrımcı olarak algılanacağını düşünürken yanılıyorsunuz (bu biraz fikir olsa da). İK müdürü olsaydım, böyle bir şeyi ayrımcı olarak algılayacak birini işe almak istemezdim; böyle bir insan, sorumlusu olduğum bir şirkete uygun bir kültüre uygun olmazdı.

* SNES oyunlarına aşina olmamak artık yaş ayrımcılığı değil *: özellikle artık eski NES ve SNES'i yeniden düzenledikleri ve bazı bin yıllarının onunla eğlendiğini bildiğim için;)
* "Bir Java geliştiricisi istiyoruz, siz de Angular'ı tanıyorsanız bonus" * Mülakatta ikisinin birbiriyle ne ilgisi olduğunu açıklayabilirseniz ek bonus puanlar?
COBOL'un işte kullanılmayacaksa bir iş ilanında listelendiğini görmedim.(Ve COBOL'u hiç öğrenmedim, kimse beni görmedi ve hiçbir şeyi kanıtlayamazsınız.)
@DavidThornley tam olarak.Bölümde Fortran'ın ne olduğunu bilen tek kişi ben DEĞİLİM ve 40 yaşındaki spagettinizi geliştirmek için müsait değilim.Dürüst.Mumble IMPLICIT NONE mırıltı.
+1, ancak bu kısma katılmıyorum: "bu, şirketi biraz profesyonelce hissettiriyor".Şu anki şirketim de benzer bir şey yaptı ve size söz verebilirim ki sunduğumuz sonuçlar çok yüksek seviyede.
@Martijn Çalışanların hissettikleri değil, şirketin aday adaylara nasıl göründüğü önemli.Başvuru sahipleriniz profesyonel bir şirket olmadığınızı düşünüyorsa, başvurmak istemeyebilirler.Verdiğiniz sonuçların ne kadar iyi olduğu önemli değil.
"Angular'ı da biliyorsanız bonus" - yanlış benzetme.Angular, daha çok işle ilgilidir.Şanslıysanız video oyunları değil (İşyerinde hiç durmadan oynayan ve sesi kapatmak için zahmet etmeyen bir yemekle çalıştım ..)
@GeorgeM İş tanımına bağlıdır.Sunucu tarafı geliştiriciyseniz, ön uç teknolojileri birbiriyle ilişkili olmayabilir.
@aCVn Evet, Angular bir javascript çerçevesidir, bu yüzden aslında Java ile hiçbir ilgisi yoktur.
@GlenYates Bu aşağı yukarı benim görüşümdü.:-)
@aCVn ve bu benim açımdan;iki şeyin (Java ve Angular) birbirleriyle en az Java ve SNES oyunları kadar ilgisi vardır ;-)
@Ertai87 İki farklı geliştirme ortamı, bir geliştirme ortamı ve bir donanım oyun konsolu ile aynı şekilde farklı değildir.Biri elma ve portakal, diğeri elma ve yaban domuzu.
Ruadhan2300
2018-12-12 15:41:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pek çok yanıt, eksik bilgi olduğunu söyleyeceğim şeyin en derin ucuna giriyor.

Cümle yazmak bu konuda çok önemli ve sorunuz gerçek ifadeyi içermiyor görebildiğim.

Kelimenin tam anlamıyla insanların SNES Beceri seviyelerini mi soruyor?
Örneğin: "SNES'teki en hızlı Mario-Kart süreniz nedir?"
Veya "Buraya bonus becerileriniz hakkında yazın : örneğin SNES'teki Mario-Kart'taki Mad Skillz'iniz ".

İlki, belirli bir oyunu oynamamış herkesi dışlayacak anlamsız saçmalık, ikincisi ise pratik olarak her şeyi yazabileceğiniz bir örnek ve sizi heyecanlandıran bir şey hakkında konuşma şansı.

Potansiyel çalışanları bir röportaj sırasında kişisel projeler veya gerçekten başka herhangi bir şey gibi kendilerini heyecanlandıran bir şey hakkında konuşmaya ikna etmek, iyi bir kişilik / kültür uyumu olup olmayacakları konusunda bir fikir edinmek için zaman kazandıran bir taktiktir

Reklamdaki bu soru buna izin verecek kadar gevşek bir şekilde ifade edildiği sürece, onu dahil etmenin son derece makul olduğunu söyleyebilirim.

samerivertwice
2018-12-14 11:08:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Birleşik Krallık'ta hem yaş hem de cinsiyet, Eşitlik Yasası kapsamında korunan özelliklerdir; bu nedenle, bir başvuru sahibi bunu belirli bir cinsiyet veya yaş aralığındaki başvuru sahiplerinden gelen başvuruları teşvik eden başvurularda gösterebilirse veya işverenin bu özellikleri seçiyor olması böyle bir kişinin işi daha iyi yapabileceğini kanıtlayamadığım için bu muhtemelen hukuka aykırı olacaktır.

Avukat değilim, ancak iş hukuku konusunda biraz tecrübem var.

Kayınvalidem Nintendo oyunlarında benden daha iyi.Oyuncuların% 50'si kadındır.SimCity oynayan gençler artık 45 yaşındadır.Serbest bırakıldığında DnD oynayan gençler 60 yaşındadır.Yaş veya cinsiyetle ilgili bir iddianın bir mahkemede öne çıkacağına inanmakta zorlanıyorum.
@corsiKa, gençlere karşı ayrımcılık yapma olasılığını gözden kaçırdınız mı?Bence sorunun önerisi bu.
Sorunun ortaya koyduğu şeyin bu olduğunu düşünmeme rağmen, bunu düşündüm.
@corsiKa her iki durumda da, bir video oyunları referansının yaşlı insanlara karşı ayrımcılık yapmayacağına işaret ediyorsunuz gibi görünüyor, ancak ben böyle bir şeyi gözden kaçırmamıştım ve aslında sorunun tam tersini yapabileceğini varsayıyorum.
Mirror318
2018-12-12 06:39:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yeni bir çalışan (özellikle daha küçük bir şirketle) işe almanın iki ana kriteri vardır:

  • İş becerileri (işi gerçekten yapabilirler mi)
  • Kültür uyumu (aslında onlarla günde 8 saat geçirmek istiyor musunuz)

İş için aynı becerilere sahip iki kişi başvurduysa ve bir kişi takımla gerçekten iyi anlaşırsa diğer kişi ilgi alanları / sosyal etkileşimi / perspektifi açısından çok daha yabancıydı, hangisini işe alırdınız?

İşe alma müdürü bonus bölümüne ilginç bir talepte bulunuyor. Bu "bonus" çünkü zorunlu bir gereklilik değil, ancak adaylara o ekipte ne tür bir kültür olduğunu gösteriyor - böylece hem adaylar hem de işveren iyi bir kültür uyumu olup olmadığı konusunda fikir sahibi olmaya başlayabilir.


Düzenle

Sorun, bu video oyunu kültürüne sahip olması ve şirketin geri kalanının olmamasıysa, işe alan kişinin "ayrımcı" değil, sadece şirket kültürünü yanlış tanıtmaktır.

Aradaki fark, ayrımcılığın, insanın kovulması ve / veya tutuklanması gerektiği anlamına gelir, ancak şirketi yanlış tanıtmak, sonunda en iyisini işe alamayabileceğiniz anlamına gelir ekip için kişi (çünkü kimi hedeflediğiniz ve kime ihtiyacınız olan iki farklı türden insan).

Sorun şu ki, "kültür" yalnızca işe almayı yapan kişiyi temsil ediyor.Takımdaki geri kalanımız bu kültürü kollarımızda taşımıyoruz.Bazılarımız video oyunları oynarız ... Bazılarımız oynamaz ama bütün gün SNES oyunları oynadığımız bir kardeşlik değildir.
Cevabımı şu adrese güncelledim: ^
Diğer bir sorun ise, eğer "kültür" "genç, beyaz adamlar" ise ve siz bu kültüre uymayan diğer nitelikli başvuru sahiplerini başvurmaktan aktif olarak caydırıyorsanız (ve "kötü kültürelfit "), bu muhtemelen * * yasal açıdan ayrımcılıktır (en azından ABD'de).
Doğru, işe alma, bir kişi dışındaki herkesi reddetme sürecidir.Reddetme nedenleri çok çeşitli olabilir, ancak hükümetler uygun olmayan belirli neden kategorileri - çoğunlukla yaş, ırk ve cinsiyet - etiketlemiştir.Yani "genç, beyaz erkek" reklamdaki bonus becerilerden biriyse, bu yasal işlem için gerekçe.
Dan
2018-12-12 00:51:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

İş ilanını işe alan ve yazan kişi SNES video oyunlarını çok seviyor ve o sıralarda büyüdü.

Takımınızı aynı kişinin yönetip yönetmediğini söylemek zor. Anladığım kadarıyla bu kişinin işi, röportaj yapmak ve yetenekleri işe almaktır.

Bununla birlikte, bunu ekibinizin liderliğine getirebilir misiniz? Ayrıca, günlük işinizde siz veya iş arkadaşlarınız SNES oyunları mı oynuyorsunuz? Bu yüzden bu kişi dışında hiç kimse SNES oynamıyorsa yanıltıcıdır.

İş ilanını yapan kişi aynı zamanda ekibinizin lideriyse, bunun özellikle SNES oyunlarına ilgi duyduğu gerekçesiyle arkadaş canlısı olması durumunda olası bir çatışmaya yol açabileceğini söylerim. Geçmişte saatlerce çevrimiçi oyunlar oynayarak patronla dostluk kuran iş arkadaşlarım vardı. Patron ve iş arkadaşı arasında bir çatışma olduğunda ve disiplinin yapılması gerektiğinde işler ters gitti. Bir serpinti yarattı.

Bu soruya gerçekten cevap vermiyor ve daha çok yorum ve tavsiye olarak karşımıza çıkıyor.Belki de orijinal sorudaki yorumlara aittir?
@Ruadhan2300'nin dediği gibi, cevaplar soruyu doğrudan cevaplamalıdır (sadece son paragrafınız bunu yapar).OP'ye yöneltilen açıklayıcı sorular, bunun yerine orijinal gönderiye yorum olarak gönderilmelidir.


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 4.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...